sukienki do pracy

Jak wybierać sukienki do pracy i odpowiednio je nosić?

W wielu dużych firmach wymagania dotyczące wyglądu pracowników w pracy są bardzo szczegółowo ujęte w wewnętrznych regulaminach.

Dress code w pracy biurowej – jak się ubierać do pracy

Jeśli regulamin pracodawcy zawiera tylko wymóg przestrzegania stylu biznesowego, to na początku będzie trudno o odpowiedni ubiór. Przyjrzyj się bliżej swoim współpracownikom, a zwłaszcza samemu szefowi, jaki styl prezentuje. Postaraj się go skopiować przynajmniej w niektórych szczegółach. Psychologowie doradzają tę technikę, jeśli marzymy o awansie.

Sukienki do pracy – kluczowe elementy ubioru

Podstawową zasadą jest monochromatyczny kolor. Wachlarz od pastelowych odcieni po ciemnoniebieskie. Najważniejsze, żeby kolor sukienki do pracy nie rzucał się kolegom w oczy. Lato pozwala na lżejsze opcje. Wraz ze zbliżającym się zimnym sezonem ubierz się o kilka tonów ciemniej. Zima przejdzie przytulniej w cieplejszych odcieniach takich jak czekolada, terakota. Jesienne stroje, jako echo minionego lata, dyktują paletę błękitów, zieleni i burgundów. Nie należy zapominać o klasycznych odcieniach czerni i bieli. 

Tkanina, z której szyte są sukienki biurowe, musi spełniać kilka kryteriów. Powinien mieć drogi wygląd. Nie powinna się marszczyć, aby pod koniec dnia pracownik wyglądał na zadbanego, schludnego. Nie powinna się rozciągać i błyszczeć, zwłaszcza jeśli masz siedzący sposób zarabiania na życie. Naturalny dotyk i ekologiczność powinny być brane pod uwagę, ponieważ przez większość dnia będziesz mieć kontakt z tkaniną. Casualowe sukienki biurowe będzie się nosić z przyjemnością, ponieważ są praktyczne i wygodne, co zazwyczaj kojarzy się z luźniejszymi i nieskomplikowanymi projektami. Sukienki w kształcie litery A, proste lub trapezowe przydadzą się również wtedy, gdy nie masz czasu na układanie wyszukanej stylizacji.

Załóż stylowy, nowoczesny, odpowiedni dla firmy strój

sukienki do pracy

Wysokość spódnicy nie powinna przekraczać 5 centymetrów od kolana. Preferowane jest noszenie długich sukienek czy spodni. Fason bez falbanek, cięć i gipiurowych wstawek. Rada dla osób z nadwagą: bezkształtne sukienki nie ukrywają pełności, wręcz przeciwnie. Prosty strój biznesowy sprawi, że będziesz wizualnie szczuplejsza.

Jaki jest właściwy sposób noszenia ubrań do pracy?

Ubrania, podobnie jak ludzie, podlegają hierarchizacji. To nie jest przyzwoite, gdy strój prostego urzędnika kosztuje więcej niż strój kierownika działu, a co dopiero szefa. Jeśli rozpoznasz ulubiony kolor swojego kierownictwa, kup sobie strój roboczy w tym kolorze. Weź pod uwagę, że kolejny szczebel w tabeli rang jest twój. Zakładanie tej samej sukienki do pracy dwa dni z rzędu tworzy zniekształcony obraz siebie. Kolegom z pracy jawisz się jako osoba nieuporządkowana, która śpi na mieście. Polecany jest zakup pary sukienek biznesowych zwłaszcza, że są nowości modowe polecane w tym roku. Psychologowie radzą nawet kobietom, aby uzupełniały swój biurowy strój o męski krawat lub stylizowany dodatek. To mobilizuje do aktywności biznesowej i skupienia uwagi.